måndag, maj 04, 2009

äta ihjäl sig

Vid julbordet här hemma (2008) stod ju maten som spön i backen som vanligt. Jag var helt inställd på att nu är sista julen jag får äta överhuvudtaget eftersom jag siktat in mig på en såndärna gastrobypassoperation (eller vad det nu heter). Det var ju min enda utväg, hade ju prövat allt annat. Viktväktarna (flera omgångar), fruktdiet hit-o-dit, viktklubb, vete/pulver/herbalife till höger och vänster så länge jag kan minnas. De hade bevisligen inte fungerat
eftersom jag nu vägde mer än nånsin... Jag måste ha en kronisk åkomma eller nåt fel, eftersom jag inte hade gått ner -> operation enda utvägen, eller hur?

Nåväl, julen (som skulle bli min sista matjul) gick i frosseriets tecken. Jag åt bara det som var gott, sket fullständigt i allt nyttigt. Åt i princip bara skinka, köttbullar, ost, pastejer, revbensspjäll, ägg å sånt. Potatis gav jag fan i, eftersom det kunde jag ju äta sen, efter operationen...

Vid läkarbesöket i mellanagarna, inför operationen ska man ju kontrollvägas.... gissa vad? Jag vägde åtta kilo mindre än före jul?!?! Hur kunde det vara möjligt? Jag hade ju bara ätit kött-å-fett samt inga dåliga mängder heller.... trust me... stoooora mängder.

Inga kommentarer: