tisdag, maj 05, 2009

Atkins?

efter lite snack med min läkare där jag berättade hur jag ätit sista tiden (då, runt jul asså) sa han "du har ju ätit som Atkins-metoden förespråkar... det verkar ju funka bra på dig, fortsätt ett par veckor till så kollar vi igen".

OK, hem och läsa på vad nu Atkinsmetoden är för nåt, alltså... operationen framskjuten tre veckor i väntan på resultat från prover.

Fortsatte att äta på detta sättet, fast det blev kanske lite mer enahanda eftersom julmaten var slut och jag orkade inte alltid ställa mig å laga mat, blev en del ost/skinka/salami-rullar och ganska mycket ägg... efter två veckor vägning igen, jag anade nog lite på kläder att det faktiskt fungerade även fortsättningsvis.

Vågen visade ytterligare sju kilo neråt... jag hade nu alltså minskat 15 kilo på ca tre veckor! Helt otroligt! Inte varit hungrig en enda gång, ätit när jag varit hungrig och ätit tills jag var mätt.

Dessutom tyckte jag nog att portionerna började bli mindre.... hm.... inte ett medvetet val, utan lixom "av sig själva".

Inga kommentarer: