torsdag, januari 21, 2010

Trots allt skrivkunnig.

eller, vi får väl se hur det går...

Middagen, trerätters, förlöpte väl. Klev in i köket och pratade med "matmor" samt kocken och de modifierade rätterna så de skulle passa mig, inga som helst problem.

Förrätt: Laxröra med, tror jag, krämfräsch, rödlök, citron och majonäs. Grönsallad och fetaost.
Varmrätt: Wienerschitzel (utan panering) och championer i gräddsås.
Efterrätt: Ostbricka, med 70elva sorters ost...

Summan för dagen, lunchen inkluderad, blir:

2320 kCal

Proteiner: 80g (14%)
Kolhydrater: 19g (3%)
Fett: 155g (60%)
Alkohol: 77g (23%)

Värt att notera: Alkoholen står för ca 1/4-del av dagens totala kaloriintag även om jag lyckades att byta en jäger mot en whiskey och bara drack två glas rött. Ingen pilsner eller något anant flytande socker som likör eller annan skit som bjöds, jag bad dom byta mot whiskey.

Ett stort tack till personalen (kocken och huusmor främst) på konferenscentret som gjorde sig omaket att snitsa till maten.

Men nu ska jag sova, ska dricka mera vatten först...huvva vad det snurrar nu ;-)

1 kommentar:

Duckling sa...

Kul att höra att folk i min yrkeskategori sköter sig :) LCHF är ett ganska så okänt begrepp fortfarande i våran branch, jag vet själv vilka fäller jag ramlar i, och då har jag jobbat i kök i över 20 år... :/