söndag, september 06, 2009

Mitt stora problem

är just nu (och har så varit i cirka tre månader) att jag aldrig blir hungrig... jag har ju alltid sagt att jag äter när jag blir hungrig, tills jag är mätt, vilket man ska göra med LCHF. Det är numera en liten vit lögn. Idag har jag ätit....ingenting! Och, nej jag är inte hungrig...

Men jag har räknat ut hur det kommer sig att det blir så: Kroppen är så inställd på fettdrift nu att så länge jag har egna reserver kvar triggar det inte hungern, eller åtminstone väldigt långsamt. Jag mår väldigt bra så jag är inte orolig men lite bekymrad kommer jag bli om det fortsätter såhär någon månad till.

Jag äter just nu oftast en gång per dygn, och då inte för att jag är hungrig utan för att hjärnan (samt födsel och ohejdad vana) säger att man ska äta, iaf en gång per dygn. Just nu kokas två ägg...

Puss!

Inga kommentarer: