torsdag, september 10, 2009

Hälsovinster

Följande saker upplever jag som förändringar till det bättre när det gäller min hälsa sedan jag började med LCHF.... vissa beror säkert på viktminskningen och vissa beror på kosten men oavsett...

Snarkning: Snarkade väldigt mycket och högljutt förr, så mycket att frugan hotade kasta ut mig till soffan permanent. Gjorde det ibland... Snarkningen upphörde efter ca 14 dagar med lchf

Sömn: Förr sov jag minimum 9 timmar per natt och vaknade oftast trött, numera sällan mer än 6 timmar och vaknar oftast före väckarklockan, pigg.

Huvudvärk: Hade huvudvärk 2 till 3 gånger per vecka, numera bara när jag förtjänar det ;-)

Magkatarr: en till två gånger per vecka hade jag kraftiga attacker där jag nästan kräktes... har inte haft känning alls sedan typ februari...

Ledvärk: Oftast (nästan varje dag) ont i knän och höfter, numera någon gång i månaden men då efter jag gjort nått typ långpromenad.


Fyller på denna lista allt eftersom jag kan utkristallisera fler saker, tror nog att frun vet fler än vad jag vet faktiskt...


Kan du ge mig din "lista"?

1 kommentar:

Catta sa...

Ja modiga män är det ont om!
Har hållit på för kort tid, men snarkningarna är kvar, mest beroende på förkylningen tror jag. Annars har P inte klagat på ett tag.
Magen? Är inte "tvåan" bättre? Det brukar vara det första alla skriver! (de tre F:en:-D)
Men jag har inte gått UPP under PMSen, det är iallafall på MIN lista! *lycklig som en tornado på en campingplats*