tisdag, september 22, 2009

Hälsovinster

Fortsättning på Detta inlägget ang. hälsovinster med LCHF-kost

Finnar: Jag har inga finnar längre... alls. Förut hade jag iofs inte många, men alltsom oftast nån eller några som "blommade"

Fotvalkar: Dom är bara borta.... fattar inte hur det kan ha blivit bättre men det har det! Jag har i många år varit en sån där som filar fötterna varenda gång jag duschar, men nu har jag inte gjort det på snart ett halvår.

Tvåan:Som svar på kommentaren: Jo, visst är tvåan bättre. Det hade jag dock sällan problem med men har inga problem alls numera.

4 kommentarer:

Linda sa...

Hej o tack för kommenaten. Så långt har jag oxå förstått skillnaden på GI o LCHF. Men sen då när man nått sin målvikt o inte vill gå ner mer, hur gör man då med LCHF??? Jag menar kroppen har väl ingen egen "slutagånerivikt" knapp??? Med GI så plockar man ju in lite kolhydrater när man e nöjd för att behålla den vikt man nått. Hur funkar det med LCHF???

fuldrutt™ sa...

Jo, de allra flesta slutar helt enkelt att gå ner i vikt när kroppen hamnat där den är menad att vara...

Ät det du är skapt att äta och se ut som du är menad att se ut..

Linda sa...

Så enkelt alltså???

fuldrutt™ sa...

Ja, det verkar så... de allra flesta vittnar att om det funkar så. För egen del vet jag inte ännu vad som händer eftersom jag fortfarande går ner ca 1/2-kg i veckan...