måndag, juni 22, 2009

Namninsamling

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2818


"Skollagsberedningen föreslår också att det i lagen ska förtydligas att de
skolmåltider som serveras ska vara näringsriktiga. I förarbetena till dagens
bestämmelse (prop. 1997/98:6, s. 78 framhålls att det kan anses som en del av
läroplanens intentioner att eleverna får tillgång till varierad och
näringsriktig mat och tillsammans med andra barn och vuxna äta lunch. Regeringen
framhöll vidare att det är viktigt att eleverna får näringsriktig mat.
Skollagsberedningen anser det inte möjligt att i lagen närmare föreskriva vad
skolmåltiderna ska innehålla. Vid bedömningen av vad som är en näringsriktig
måltid bör dock bl.a. Statens livsmedelsverks råd för bra mat i skolan vara en
utgångspunkt. "


Det kan ju aldrig bli bra.... SLV's "råd för bra mat" har stulit 20 år av mitt liv... Först när jag började äta så som jag är skapt att äta (lchf) mår jag bra, och går ner i vikt. Förut har jag gått upp i vikt, oavsett vad fan jag gjort...

Inga kommentarer: