onsdag, februari 24, 2010

Återstår att se

Nu har jag, i två veckor, rejält ökat energiintaget. När jag tidigare i vinter/senhösten 2009 ätit det kroppen velat ha har det hamnat på runt 1500kalorier med fördelningen protein/kolhydrater/fett om cirka 20%/5%/75%. Det har lixom blivit så, av sig självt.

Under de här två sista veckorna har jag siktat på att hamna på ett dagligt intag om 15/0/85%... har oftast blivit 17/3/80%. Det har varit svårt många gånger att nå upp till totala önskade kaloriintaget på 2000+. Har haft tankar om att käka rent smör bara för att nå fram. Men tanken på ett hekto rent smör som kvällsmat är inte frestande, tro mig... Om nu platån jag stannat på ger med sig har det trots svårigheterna, definitivt varit värt det....

Ska bli spännande att se vad som händer nu, den närmsta tiden, när jag återgår till det "normala".



Det ska iaf bli skönt att inte behöva sträva efter att nå upp till en viss mängd kalorier, utan bara stilla se hur det blev....

Inga kommentarer: